Tomorrow

Zirvedeki “Reklam” Krizi

Zirvedeki “Reklam” Krizi

Mozilla ve CheckFirst iş birliğiyle gerçekleştirilen araştırma, büyük teknoloji şirketlerinin reklam şeffaflığı konusundaki başarısızlığını gösterdi. Araştırma, X, TikTok, LinkedIn, Google, Meta ve Apple gibi platformların reklam araçlarının dolandırıcılık ve dezenformasyonu izlemeye yardımcı olacak anlamlı veriler sunmada yetersiz olduğunu gösterdi.

Televizyon reklamlarında sponsorlar genellikle açıkça belirtilirken, dijital reklamlar daha aldatıcı olabilir. Ancak, platformlar reklam şeffaflığı sağlamadıkça, manipülasyonu tespit etmek ve şüpheli içerikleri incelemek zorlaşır.

Araştırmacılar, Avrupa Birliği’nin 2023 Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ve Mozilla’nın kendi reklam kütüphanesi kılavuzlarını referans alarak, platformların reklam havuzlarını genel erişim, reklam içerikleri, ödeme yapanların bilgileri ve kullanıcı hedefleme detayları gibi konularda detaylıca incelediler.

Mozilla Avrupa Birliği Savunuculuk Lideri olan Claire Pershan şu ifadeleri kullandı:

“Reklam şeffaflığı araçları hayati bir öneme sahip. Ancak, araştırmamız dünyanın en büyük platformlarının yeterli reklam havuzları sunmadığını gösteriyor.”

En kötü performansı gösteren platform olan X, veri erişilebilirliği ve arama yetenekleri açısından en düşük puanı aldı. Pershan, X’in reklam şeffaflığı performansı hakkında: “X’in reklam araçları tam bir hayal kırıklığı. Reklam havuzu herhangi bir filtreleme ve sıralama yeteneği sunmuyor; reklamlara yalnızca tek bir CSV dosyası üzerinden erişilebiliyor; reklamların içeriği açıklanmıyor (sadece URL). Hedefleme parametrelerinde ve alıcı verilerinde boşluklar var ve ayrıca geçmişe dair içerik araması yapmak neredeyse imkansız” ifadelerini kullandı.

 

Bu yazıyı paylaş: