Sıra Dışı Bir Fintek: MultinetUp
Şirketlerin sadece kendi sektörlerinde iş yaptığı, belirli bir değer ağına ve değer önerisine bağlı kaldığı ve sabit bir ürün/hizmet yarattıkları dönemin kapandığını gösteren bir çok kanıt var. Bu değişime rağmen şirketler kendi sektörlerine ve değer ağlarına bağlı kalarak değişimi ve dönüşümü yönetmeye çalışıyor. Yönetim anlayışını değiştirmeyen, dijital dönüşümden, müşteriyi tanımaktan ve teknoloji kullanımından uzak şirketlerin başarılı olamadığı yeni bir iş dünyası mevcut. Bu dünyada liderlik, hız ve çeviklik olmazsa olmaz.
Şirketler doğru liderlik etrafında toplanmadan, değişime adapte olmadan, dönüşüm vizyonunu ve bakış açısını kabul etmeden, gelecek adına adım atmaları ve değişimi yönetmeleri de mümkün değil. “Delilik: Aynı şeyleri tekrar tekrar yapıp farklı sonuçlar beklemek.” demişti Einstein. Değişime direnen, hiyerarşiyi ve eski yapılarını korumak isteyen şirketler değişimi anlayamıyor ve aynı faaliyetleri gerçekleştirerek farklı sonuçlar yaratamıyor.
Teknolojinin ivmesi, sosyal hayatın değişimi ve dijital dönüşüm sonucu, iş dünyası eski kuralları arkasında bırakarak kendi kurallarını yazılıyor. Bu değişim ve dönüşümün sonucunda kazanan tabii ki müşteri. Müşterinin gücü eline alması ise şirketleri dijital, teknolojik, hızlı ve akıllı çalışmaya zorluyor. Değişime uymak ise sürekli yeni fikirleri denemekten, yeniliğe açık olmaktan, başka sektörleri anlamaktan ve kısacası sürekli değişebilmekten geçiyor.
Liderlik ise bugünün yeni iş dünyasının olmazsa olmazı arasında. Liderlik şirketin bugünü ile geleceği arasındaki bağlantıyı kurarken, dijital dönüşüm ile hayatı kolaylaştırmayı, teknoloji kullanımı ile sofistike bir kolaylık sağlamayı ve yakın/uzun dönemli hedeflerin gerçek olmasını mümkün kılar.
MultinetUp bir yemek kartı olarak kurulmasına rağmen özellikle son yıllarda yarattığı ekosistem, iş ortaklarıyla oluşturduğu değer ve müşteri için ortaya koyduğu farklı çözümlerle beraber bir fintek haline geldi. Finteklerin genel özellikleri olan kurum ile müşteri arasındaki geçişi yumuşatmak ve teknoloji kullanarak müşterinin daha iyi hizmet almasını sağlamaktır. Bu noktada MultinetUp hem şirketlerin hem hizmet sağlayıcıların hem de kullanıcıların hayatını değiştiren yenilikleri sürekli olarak üreten bir kurum haline geliyor.
Starbucks’ın ödeme sistemi ile kartsız ödeme yapmak mümkün ve bir kahveci için son derece devrimsel bir özellik. MutinetUp’ın şaşırtıcı olan özelliklerden birisi de Multipay ile kartsız ile ödeme yapma özelliğinin daha gelişmiş ve kapsamlı halinin yaratmış olması. Multinet kart kullanıcısı 2 milyon üyenin, 40.000 üye iş yerinde kartsız veya nakitsiz sadece cep telefonları ile kolay ve güvenli ödeme yapabilmesi mümkün. Hem sofistike hem teknolojik hem de müşteri için önemli değer yaratan kıymetli bir dijital dönüşüm örneği.
MutinetUp’ın yemek kartı ile başlayan yolculuğu evrimleşerek devam ediyor ama asıl önemli olan ise şirketin 5 yıl önce koyulan hedefe ilerliyor olması. Şirket sürekli bir değişim ve dönüşüm içerisindeyken bir girişim gibi hareket edebiliyor. Bu da şirkete sürekli olarak yeni uygulamalar deneme, müşteriyi tanıma ve aldıkları geri dönüşlere göre daha iyisini uygulama şansı veriyor.
Sektörlerin birbirine yaklaştığı, müşteri ile kurum arasındaki uçurumların kalktığı ve veri etrafında değişen yeni bir iş dünyası var. MultinetUp bir yemek kartı olarak yolculuğuna başlamış olmasına rağmen ekosistem oluşturan bir fintek halide dönüşebilecek kadar değişimi özümsemiş ve değişimin kendisi olan bir şirket. Değişimin kalıcılığı kabullenildiğinde, doğru vizyon ve bunun takipçisi olan bir liderlik olduğunda bir şirketin nasıl değişebileceğinin ve ne kadar büyüyebileceğinin ise çok güzel örneği. Liderlik ise her zaman en önde geliyor. Liderlerin vizyonu ve doğru hedefler belirlemesinin şirket adına ne kadar kıymetli olduğunu başarılı şirketlere bakınca rahatlıkla görülebilir.
“Vizyonunu genişlettiğinde dünyanın küçüldüğünü göreceksin… Vizyon ve gerçeklik bir ve özdeştir. Bütünlüğü ara. Başkalarına aşılmaz görünen sıradağlar senin gözünde küçük tümsek yığınlarından farksız olacaktır.” Stefano D’Anna
Teşekkürler,
Tomorrow
Bu yazıyı paylaş:
Yorum gönder