Meta, Metaverse Stratejisini Üretken Yapay Zekayla Canlandırmayı Planlıyor
Meta, metaverse stratejisini canlandırmak amacıyla oyunlara, özellikle sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve karma gerçeklik oyunlarına üretken yapay zeka teknolojilerini entegre etmeyi hedefliyor. Şirket, “her oynadığınızda değişen” ve “belirsiz” yollar izleyen oyunlar gibi yeni tüketici deneyimleri oluşturmayı ve bu alandaki prototip çalışmalarını başlatmayı planlıyor.
Meta, bu amaçla oyunlar için iş akışını ve pazara sunma süresini iyileştirebilecek üretken yapay zeka destekli araçlar geliştirmeyi veya üçüncü taraf yaratıcılar ve satıcılarla ortaklık kurmayı hedefliyor. Şirketin odak noktası, Meta’nın metaverse oyunları, uygulamaları ve yaratım kaynakları ailesi olan Horizon olacak, ancak bu yeni teknolojiler akıllı telefonlar ve bilgisayarlar gibi “Meta olmayan” platformlardaki oyunlara ve deneyimlere de genişleyebilir.
Meta’nın iş ilanında, “Bu yeni bir alan ancak bugün var olması mümkün olmayan yeni deneyimler yaratma potansiyeline sahip,” ifadesi yer alıyor. “Bu alandaki yenilik, verimliliği artırması ve önemli ölçüde daha fazla içerik yaratılmasına olanak tanıması nedeniyle ekosistem üzerinde çarpıcı bir etkiye sahip olabilir.”
Meta’nın bu yeni çabaları, Reality Labs’ın henüz büyük bir ürün çıkaramamasıyla birlikte geliyor. Meta, şirketin Meta Quest başlığı da dahil olmak üzere çeşitli metaverse projelerinden sorumlu bölümü. Meta, on milyonlarca Quest birimi satmış olsa da, Horizon karma gerçeklik platformuna kullanıcı çekmekte ve milyarlarca dolarlık işletme zararlarından kurtulmakta zorlanıyor.
Meta, metaverse platform stratejisini değiştirerek üçüncü taraf kulaklık üreticilerinin Quest’in el ve vücut takibi gibi yazılım tabanlı özelliklerinden bazılarını lisanslamasına izin verdi. Aynı zamanda, Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in Quest kulaklıkları için oyun geliştirmeye olan yeni kişisel ilgisi doğrultusunda metaverse oyun projelerine yatırımlarını artırdı.
Meta, daha önce de üretken yapay zeka teknolojilerine olan ilgisini dile getirmişti. 2022’de Zuckerberg, insanların “Hadi plaja gidelim” gibi komutlarla sanal dünyaların parçalarını tanımlayarak inşa etmelerine olanak tanıyan bir prototip olan Builder Bot’u tanıtmıştı. Geçen yıl ise Meta CTO’su ve Reality Labs başkanı Andrew Bosworth, metaverse içeriği oluşturmada “eşit koşullar” sağlamaya yardımcı olabilecek üretken yapay zeka araçlarını anlatmıştı.
Üretken yapay zeka, Disney destekli Inworld ve Artificial Agency gibi şirketlerin daha dinamik oyun diyalogları ve anlatıları yaratmak için teknolojiyi kullanmasıyla oyun geliştirmeye sızmaya başladı. Birçok platform artık yapay zeka aracılığıyla oyun sanatı varlıkları ve karakter sesleri üretmek için araçlar sunuyor. Ancak bu durum, geçim kaynakları için endişe eden bazı oyun yaratıcılarını rahatsız ediyor.
Meta, bu yılın başlarında üretken yapay zekaya milyarlarca dolar harcamayı planladığını ve yapay zeka karakterleri ve reklamları gibi üretken yapay zeka ürünlerine odaklanan yeni bir üst düzey ekip kurduğunu açıkladı. Nisan ayında Zuckerberg, şirketin üretken yapay zekadan para kazanmasının “yıllar” alacağı konusunda uyararak bu yatırımların Reality Labs’ın talihini yakın zamanda tersine çevirmeyeceğini ima etti.
Bu yazıyı paylaş: