İngiltere Merkez Bankası Gençlere Ulaşmak İçin TikTok’a Yöneldi
İngiltere Merkez Bankası (BoE), enflasyon krizinden en fazla etkilenen genç nesille iletişim kurmak amacıyla TikTok’a adım attı. Banka, komplo teorilerinin hızla yayıldığı bu dijital platformda, doğru finansal bilgilendirmelerle boşluğu doldurmaya çalışıyor. Dört yıl aradan sonra faiz oranlarını ilk kez düşüren BoE, hemen ardından Başkanı Andrew Bailey’i TikTok’ta ilk kez sahneye çıkardı. 65 yaşındaki Bailey, dans hareketleriyle tanınan bu platforma temkinli bir giriş yaparak, bir kişisel finans influencer’ıyla işbirliği yaptı ve genç nesle para politikasını açıklamayı hedefledi. Bu esnada daha rahat bir imaj çizmek için ceket ve kravatını giymemeyi tercih etti.
Bailey, influencer Abigail Foster ile yaptığı röportajda, “Taylor Swift’in etkisiyle ilgili tüm bu makaleleri okuyorum ve ‘Evet, ilginç ama büyük hikaye bu değil’ diyorum,” diyerek BoE’nin artan fiyatlarla mücadelesini tartıştı. Bu röportaj, 330 yıllık merkez bankasının, çok az gazete veya finans haberi okuyan Z kuşağıyla iletişim kurma çabasının bir parçası. Bailey’nin TikTok videosu viral olmasa da 42.000’den fazla izlendi ve Instagram’da yaklaşık 3.000 beğeni aldı. BoE, benzer şekilde, bu yılın başlarında King Charles banknotlarını tanıtmak için dans şovu yıldızları Curtis ve AJ Pritchard’ın yer aldığı bir video da yayınladı.
Bu tür sosyal medya hamleleri, sadece değişen haber tüketim alışkanlıkları nedeniyle değil, BoE’nin halkla kurduğu yeni ve daha zorlu ilişkiyi güçlendirmek amacıyla da önemli. Eski kuşaklar, geçmişteki mali krizlerde merkez bankalarının imdada koştuğunu hatırlarken, son enflasyon krizi BoE’yi faiz oranlarını artırmaya sevk etti ve bu durum ipotek ve araba kredileri gibi borçlanma maliyetlerini gençler için ulaşılmaz hale getirdi.
Gençler BoE’ye Güvenmiyor
Son enflasyon anketine göre, artan fiyatlarla birlikte halkın BoE’ye olan güveni azaldı ve en genç yaş grupları bankanın performansından en memnun olmayanlar arasında yer aldı. Eski Başbakan Liz Truss gibi siyasi figürler de İngiltere’nin ekonomik sorunları nedeniyle BoE’yi eleştirirken, internette merkez bankasının politikalarının eşitsizliği artırdığı ve dijital para birimlerinin bireylerin davranışlarını kontrol etme amacı taşıdığına dair teoriler dolaşıyor. BoE, faiz oranı kararlarının halkın yaşamını doğrudan etkilediği bir dönemde, tüketicilerin önemli bir kısmıyla temasını kaybetme riskiyle karşı karşıya.
BoE’nin gençlere ulaşmak için sosyal medya çabalarına geç katıldığı da dikkat çekiyor. BoE’nin gençlik forumu, 2022’de yetkililere, yanlış bilgilendirmeyle mücadele için kendi içeriklerini sosyal medyada paylaşmaları gerektiği uyarısında bulunmuştu. Bankanın son yıllık raporu da sosyal medyadaki eğilimleri, iletişim stratejileri açısından “ortaya çıkan bir risk” olarak değerlendirdi.
Kaynak: Oksijen Gazetesi
Bu yazıyı paylaş: