Getir, 250 Milyon Dolarlık Yatırım ile Stratejik Yeniden Yapılanmaya Gidiyor
Hızlı market teslimat sektörünün öncüsü Getir, 250 milyon dolarlık yeni bir yatırım aldığını duyurdu. Bu yatırımla birlikte Getir, stratejik bir yeniden yapılanmaya giderek faaliyetlerini iki ayrı grup altında toplayacak.
İlk grup, Getir’in Türkiye’deki online market ve yemek teslimatı hizmetlerine odaklanacak. Bu grup, Getir’in mevcut hissedarlarından Mubadala Investment Company’nin sağladığı ek sermaye ile güçlenerek, Türkiye pazarında liderliğini pekiştirecek. Mubadala, bu grupta çoğunluk hissesine sahip olurken, Nazım Salur ve Getir’in kurucuları azınlık hisselerine sahip olmaya ve yönetim kurulunda yer almaya devam edecek.
İkinci grup ise Getir’in e-ticaret, finans, mobilite ve ABD’deki FreshDirect gibi diğer faaliyetlerini yürütecek. Bu grup, e-ticaret platformu n11, mobilite hizmetleri GetirBiTaksi ve GetirAraç, kariyer platformu Getirİş ve New York’ta faaliyet gösteren FreshDirect’i içerecek. Mubadala ve yeni yatırım turundaki diğer yatırımcılar, bu grupta azınlık hissesine sahip olacak.
Getir’in finansal hizmetler sunmayı hedefleyen yeni girişimi GetirFinans’ın ortaklık yapısı ise yüzde 40 Getir’in kurucuları, yüzde 32 Mubadala ve yeni yatırımcılar, yüzde 20 İş Bankası’nın yatırım fonu Maxis ve yüzde 8 Crankstart olarak belirlendi.
Nazım Salur, bu yeniden yapılanma ile Getir’in Türkiye’deki operasyonlarının daha güçlü bir şekilde konumlandırılacağını ve kendisi ile kurucu ortaklarının diğer yenilikçi Getir hizmetlerine daha fazla zaman ayırabileceğini belirtti. Salur, “9 yıl önce 10 dakikada market ürünleri teslimatı ile dünyada bir ilki başlatmış olmaktan gurur duyuyoruz. Yeni yapılanma, Getir’in hem Türkiye’de hem de uluslararası alanda daha da büyümesine olanak sağlayacak” dedi.
Mubadala Diversified Investments Platform CEO’su Hani Barhoush, “Mubadala, Getir’in uzun vadeli ve kararlı bir yatırımcısı olmuştur. Son yatırımımız, Türkiye’deki ana faaliyet alanının geleceğine duyduğumuz güveni yansıtmaktadır” diye konuştu.
Getir’in Türkiye’deki online market ve yemek teslimat hizmetlerinin liderliğine ise, şirketin kuruluşundan bu yana çeşitli görevlerde bulunmuş ve son olarak Türkiye’deki market hizmetinin CEO’su olan Batuhan Gültakan geldi.
Bu stratejik yeni yapılanma ile Getir, kaynaklarını ve stratejik hedeflerini daha etkili bir şekilde yapılandırarak, her iki grupta da yenilikçi ve çevik yönetim anlayışını benimseyecek. Yeni yapılanma kapsamında, Getir kullanıcıları tüm hizmetlere mevcut Getir uygulaması üzerinden erişmeye devam edecek ve kullanıcılar açısından herhangi bir farklılık olmayacak.
Bu yazıyı paylaş: