Tomorrow

Financial Times’dan Türk Havacılık Sektörü Vurgusu

Financial Times’dan Türk Havacılık Sektörü Vurgusu

Financial Times’ın raporuna göre, Türkiye’nin önde gelen havayolu şirketleri Türk Hava Yolları ve Pegasus Havayolları, pandemi öncesindeki 2019’a göre yüzde 10’luk bir artışla 115 milyon yolcu taşıdı. Aynı dönemde Türk havalimanlarında da yolcu sayılarında belirgin bir artış yaşandığı belirtiliyor.

OAG veri firmasının verilerine göre, geçen yıl İstanbul Havalimanı bölgenin en yoğun havalimanı haline geldi. Türkiye’nin havacılık sektörünün hızlı genişlemesi, ülkenin Avrupa pazarında güçlü bir oyuncu olmasını sağladı. Büyüme, havayollarının ve havalimanlarının altyapı ve filo iyileştirmeleri yapması ve salgın sonrası hızla toparlanmasıyla gerçekleşti.

Havacılık sektörüne ilişkin konuşan uzmanlara göre, Türkiye’nin demografik yapısındaki yükseliş, ülkeyi orta sınıfa dönüşebilecek bir potansiyele sahip kılabilir ve bu da büyümeyi destekleyebilir.

Türk Hava Yolları ve Pegasus Havayolları, uçuş ağlarını genişletirken, pandemiye rağmen kapasitelerini artırmayı başardılar. Türk Hava Yolları’nın arz edilen Koltuk Kilometre değeri geçen yıla göre yaklaşık yüzde 25 arttı. Pegasus da filosunu genişleterek kapasitesini artırdı. Türk Hava Yolları, 200’den fazla Airbus uçağı siparişi verdikten sonra genişleme planları yapıyor. Pegasus ise önümüzdeki beş yıl içinde 68 adet tek koridorlu Airbus jetinin teslim alınmasını bekliyor.

Turizm gelirlerindeki rekor artış, havacılık sektörü için önemli bir itici güç oluşturuyor. Türkiye’nin turizm gelirleri 2024’te 60 milyar dolara ulaşması beklentisi hakim. Türk Hava Yolları’nın geliri 2023’te yüzde 14 artışla 21 milyar dolara yükseldi ve küresel havayolu şirketleri arasında ilk 10’a girdi.

Analizlere göre, Avrupalı havayolları, Türk havayollarının ve Körfez’deki havayollarının büyümesini artan bir endişeyle izliyor. Bu durum, jeopolitik gerginliklere rağmen Türk havacılık sektörünün geleceği hakkında olumlu bir öngörü sağlıyor.

Bu yazıyı paylaş: