Tomorrow

Amazon’u Anlamak

Amazon’u Anlamak

“Noktaları ileriye bakarak birleştiremezsiniz; onları ancak geriye bakarak birleştirebilirsiniz.” diyerek Steve Jobs, bizler için noktaları yeniden birleştirdi. Noktalar bize ne ifade ediyor, hiç düşündünüz mü? Bazen bir problem bazen bir yardım bazen de bir fikir oluyor hayatımızda.Müşteri odaklı düşünen şirketler için her bir nokta müşteriyi, bir fikiri, ihtiyacı veya isteklerini ifade eder. Noktalar birleştikten sonra ise bir hizmet veya bir ürün oluşturulur. Noktaları müşteriler ile birleştirilirse ortaya anlamlı bir ürün veya hizmet çıkabilir.

Amazon yeni ürün veya sistem geliştirirken ‘working backwards’ çalışma metodunu kullanıyor. Bu çalışma metodu ile üretilen bir ürün veya hizmetin geriye doğru adımları izlenerek yeniden üretiliyor. Proje ekibi bitmiş bir ürünün veya hizmeti duyurmak için  basın bültenini yayınlıyor. Basın bülten için hedef kitle belirlendikten sonra olası  sorunlar ve beklentiler üzerine çalışmalar başlatılır. Amacı karşılaşabilecek tüm sorunların analizinin yapılması ve erken müdahale edilmesidir. Böylece ürün ve hizmetin en iyi versiyonu ile müşterinin karşısına çıkması hedeflenir.

Ürün geliştirme sürecinde sonsuz seçenek varken proje ekipleri odaklarına her zaman müşteriyi koyar ve müşteri için neler yapılması gerektiğine ve neler yapılmaması gerektiğine odaklanır.

Bu Metodun Avantajları:

  • Müşteri odaklı çözümler ile ürün/hizmet en iyi hali ile satışa çıkar.
  • Ekipler arası iletişim ve çalışma düzeni artar.
  • Müşterinin sadakatini kazanmak kolaylaşır.
  • Ekipler çok yönlü düşünerek müşteriyi çok iyi anlar, beklentileri karşılanır.
  • Olası problemler erken çözülür.

Dezavantajları:

  • Yanlış müşteri segmenti belirlenmesi durumunda doğru ürün ortaya çıkmaz.
  • Ekipler arası kopukluk varsa istenilen ürün elde edilemez.
  • Sürecin uzun olması halinde üretim ve yenilikte gecikme yaşanabilir.
  • Müşteri istekleri ekibin düşündüğünün aksine çok farklı olabilir.
  • Müşteri odaklı düşünme sistemi ekiplere iyi öğretilmezse farklı sonuçlar ortaya çıkabilir.
  • Ütopik ürünlerin üretilmesi mümkün olabilir.

Sonuç olarak ‘working backwards’ methodunu doğru uygulayabilmek için müşteri odaklı düşünen, yenilikçi ve çevik bir ekibe ihtiyaç vardır. Uygun ekonomik ve teknolojik koşullar da sağlandığında her ekibin kullanması gereken bir sistemdir. Odağa müşteriyi koyduktan sonra mevcut sistemin yenilenmesi ürün ve hizmeti amacına yakınlaştıracaktır.Kolay olmayan bu method ile müşteri sadakati kazanılacak ve ekipler çalışma odağı belirlendikten sonra daha kararlı ve yenilikçi çalışmalara devam edecektir.

Teşekkürler,
Bengü Üzmez

Bu yazıyı paylaş:

Yorum gönder