10/90 Kuralı
10/90 kuralı, başlamadan önce işinizi planlamak ve organize etmek için harcadığınız zamanın ilk yüzde 10’unun, başladığınızda işi bitirmek için size yüzde 90’a kadar zaman kazandıracağı ile ilgilidir.
Örneğin, planlamaya harcanan her dakika, uygulamada on dakikaya kadar tasarruf etmenizi sağlayabilir.
Psikoloji alanındaki araştırmalar da aynı fikirdedir. Bir çalışma, hedefleriniz konusunda net olmanın, bu hedeflere ulaşma motivasyonuna sahip olmak için çok önemli olduğunu açıkça belirtiyor. Ne yaptığınız konusunda net değilseniz motive olmanız çok zordur.
Bu nedenle, daha fazla motivasyona ihtiyaç duymak yerine, aslında ihtiyacınız olan şey bir plandır.
Kaynak: Reece Robertson (medium)
Görsel: Quoted Visually
Bu yazıyı paylaş: